THE CHILD IN EMILIA REGGIO: ITS CHARACTERISTICS AND ITS ROLE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Cleusa Feniman da  Silva Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT
  • Neusa Feniman Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10719

Keywords:

Child. Child education. Learning process.

Abstract

The educational approach of Emília Reggio, originally from the Italian city of Reggio Emília, values the child as an active and creative protagonist in the learning process. This article aims to explore the characteristics of children from Emília Reggio's perspective and discuss their place and importance in early childhood education.

Author Biographies

Cleusa Feniman da  Silva, Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT

Graduada em pedagoga pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Docência na educação infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT.

Neusa Feniman, Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Infantil pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT.

Published

2023-08-17

How to Cite

Silva,C.F.da , & Feniman, N. (2023). THE CHILD IN EMILIA REGGIO: ITS CHARACTERISTICS AND ITS ROLE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 1084–1086. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.10719