EDUCATIONAL PSYCHOLOGY: HISTORICAL CONTEXT, PROCEEDINGS AND TASKS OF THE PSYCHOLOGIST AND SEXUAL ORIENTATION AS DEMAND CHALLENGING

Authors

  • Gabriel Ferreira da Silva Universidade de Pernambuco- UPE
  • Palloma Nathally Melo D’Andrade Lima Universidade de Pernambuco- UPE
  • José Anderson Pereira Feitosa Unileao
  • Jobson de Alencar Neves Faculdade de Educação São Luís
  • José Fernando Ferro Machado Junior Faculdade de educação São Luís

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.8116

Keywords:

Psychology. Educational Psychology. School Psychology. Education. Sexual education.

Abstract

The presence of the Psychology Professional in schools, it is still not well understood in their actual practice. Sometimes, the lack of training in Educational Psychology, even graduation, or the lack of student interest in pursuing such a career, as the academy provides a general psychology course. For this reason, as regards being educational psychologist and their assignments, this paper aims to present and discuss the profession's performances, making a historical overview to what we have today in Educational Psychology, emphasizing the sexual education as a challenging demand to be problematized.

Author Biographies

Gabriel Ferreira da Silva, Universidade de Pernambuco- UPE

Mestrando em Saúde Mental - Universidade de Pernambuco (UPE). Especialista em Saúde Mental - Instituto de Ensino Superior Múltiplo (IESM). Graduado em Psicologia - Universidade Federal de Campina Grande (UFCG).

Palloma Nathally Melo D’Andrade Lima, Universidade de Pernambuco- UPE

Mestranda em Saúde Mental - Universidade de Pernambuco (UPE). Especialista em Direitos Humanos, gênero e sexualidade. (UNIFG). Graduada em Psicologia.

José Anderson Pereira Feitosa, Unileao

Especialista em Docência do ensino superior e metodologias ativas de aprendizagem. Graduado em psicologia – Unileao.

Jobson de Alencar Neves, Faculdade de Educação São Luís

Especialista em atendimento escolar especializado - Faculdade de Educação São Luís.  Graduado em Pedagogia (FACEL). 

José Fernando Ferro Machado Junior, Faculdade de educação São Luís

Mestrando em Saúde Mental - Universidade de Pernambuco (UPE). Especialista em Psicologia Escolar.  Graduado em psicologia. 

Published

2023-07-31

How to Cite

Silva, G. F. da, Lima, P. N. M. D., Feitosa, J. A. P., Neves, J. de A., & Machado Junior, J. F. F. (2023). EDUCATIONAL PSYCHOLOGY: HISTORICAL CONTEXT, PROCEEDINGS AND TASKS OF THE PSYCHOLOGIST AND SEXUAL ORIENTATION AS DEMAND CHALLENGING. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(7), 118–130. https://doi.org/10.51891/rease.v9i7.8116