EDUCATING CITIES, DEVELOPMENT AND SUSTAINABILITY

Authors

  • Claudison Vieira de Albuquerque Universidade de Coimbra
  • António Manuel Rochette Cordeiro Universidade de Coimbra
  • Joaquim Luis Medeiros Alcoforado Universidade de Coimbra
  • Marcos Alexandre de Melo Barros Universidade Federal Rural de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i3.788

Keywords:

human development, educating cities, sustainability.

Abstract

The clash between the concepts of growth and economic development, sustainable development and human development, associated with public policies for improvements in the offer of goods and services, such as universal education, access to health, structural improvements in cities (sanitation, urbanization and mobility), were themes that made up the countries' agendas in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century. For this purpose, the construction of educating and intelligent cities has been a worldwide trend, albeit little implemented, since it basic principles of development and sustainability.

Author Biographies

Claudison Vieira de Albuquerque, Universidade de Coimbra

Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX- Universidade de Coimbra. Doutorando em Estudos Contemporâneos pelo Centro de Estudos Interdisciplinares do Século XX  da Universidade de Coimbra e Secretário de Educação do Município de Feira Nova-PE. Lattes:http://lattes.cnpq.br/8931663163707550 Orcid: https://orcid.org/0000-0002-1887-421 E-mail: claudisonalbuquerque@gmail.com.

António Manuel Rochette Cordeiro, Universidade de Coimbra

Doutor em Geografia e Professor da Universidade de Coimbra no Departamento de Geografia, do Programa de Mestrado e Doutorado do Centro de Estudos Interdisciplinares  e de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de Coimbra. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-8648-3204. Lattes:  http://lattes.cnpq.br/7823977679438842. E-mail: rochettecordeiro@fl.uc.pt.

Joaquim Luis Medeiros Alcoforado, Universidade de Coimbra

Doutor em Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra. É Professor na Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, do Programa de Mestrado e Doutorado do Centro de Estudos Interdisciplinares  e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra.Lattes: http://lattes.cnpq.br/8528377297670214. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-4425-7011. E-mail: lalcoforado@fpce.uc.pt.

Marcos Alexandre de Melo Barros, Universidade Federal Rural de Pernambuco

Doutor em Ensino das Ciências pela Universidade Federal Rural de Pernambuco (UFRPE) e Professor do Centro de Educação da UFPE e do Programa de Mestrado em Educação Matemática da UFPE-Caruaru. Lattes:http://lattes.cnpq.br/8046533153531261. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-2176-7628. E-mail: marcos@marcosbarros.com.br.

Published

2021-04-01

How to Cite

Albuquerque, C. V. de, Cordeiro, A. M. R. ., Alcoforado, J. L. M. ., & Barros, M. A. de M. . (2021). EDUCATING CITIES, DEVELOPMENT AND SUSTAINABILITY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(3), 437–451. https://doi.org/10.51891/rease.v7i3.788