RECYCLING AND SUSTAINABILITY IN CHILD EDUCATION

Authors

  • Edilaine Cristina da Silva Almeida Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT
  • Janaína Mendes Leão Yve Crithian Enber University
  • Leocy Galdino Junior Faculdade São Vicente – FASVIPA
  • Mara Rubens Outo Procópio Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED
  • Olivia Andrea Dalla Rosa Yve Crithian Enber University
  • Zayra Carvalho Silva Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6742

Keywords:

Sustainability. Recycling. Environment. Child education.

Abstract

The elaboration of this article is justified by the need to approach at an earlier age the problems of sustainability and recycling in the school environment, bringing young students closer to their responsibility with nature and planet Earth. The general objective is to discuss the subject in question to bring it closer to the everyday reality of the classroom, not only in early childhood education, as suggested, but at all levels of education. For specific purposes: the concept of sustainability and recycling, studying the history of environmental education and analyzing fun ways of teaching and learning. This raises the question of how to expose preschool-age children to the issue of sustainability and recycling. One of the theories is to awaken them through a playful and engaging education. Methodologically, it is a bibliographic study, elaborated from physical and electronic books, articles and periodicals. At the end of the study, there were no doubts about the importance of reaching the public mentioned at the beginning of a child's school life, as this would form responsible citizens with the environment.

Author Biographies

Edilaine Cristina da Silva Almeida, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT

Graduada em Engenharia Agrônoma pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Educação Integral pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Mestranda em Ensino pelo - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT.

Janaína Mendes Leão, Yve Crithian Enber University

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Graduada EM Psicologia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Neuropsicologia e Docência do Ensino Superior pela Faculdade – UniBF, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Leocy Galdino Junior, Faculdade São Vicente – FASVIPA

Graduado em Educação Física pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Física e Psicomotricidade pela Faculdade São Vicente – FASVIPA.

Mara Rubens Outo Procópio, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED.

Olivia Andrea Dalla Rosa, Yve Crithian Enber University

Graduada em Letras/Inglês pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Docência da Língua Inglesa pela FACIPAN, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Zayra Carvalho Silva, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Gestão Escolar com Ênfase em Supervisão Escolar pela Faculdade Afirmativo.

 

Published

2022-09-12

How to Cite

Almeida, E. C. da S. ., Leão, J. M. ., Galdino Junior, L. ., Procópio, M. R. O. ., Rosa, O. A. D. ., & Silva, Z. C. . (2022). RECYCLING AND SUSTAINABILITY IN CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1304–1315. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6742