THE CONTRIBUTION OF PLAYING IN THE EDUCATION OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS

Authors

  • Ellen de Albuquerque Rodrigues Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN
  • Eunice de Albuquerque Silva FACUC
  • Eunice Nogueira Martins Nunes Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC
  • Luciana Nogueira Martins Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN
  • Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares Faculdade Afirmativo
  • Selma de Albuquerque Rodrigues Faculdade Castelo Branco

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6689

Keywords:

Playful Formation. Teacher. Child. Knowledge and Doing.

Abstract

The main objective of this article is to discuss the importance of playful training for early childhood educators. We justify the same intention, as we assume that, if games are part of the children's universe, their presence during the initial and continuing education of professionals working at this level of education should be a priority. Another factor that proves the relevance of this study involves the absence of playful experiences in teacher training courses in Brazil. From a practical point of view, programs are usually geared towards theoretical knowledge, without worrying about giving students exposure to the child from the beginning of their training. Playing involves cognitive, social, emotional, psychological and emotional development, so early childhood educators need adequate training to work with children, training focused on the playful dimension, so that play is stimulated in the classroom.

 

Author Biographies

Ellen de Albuquerque Rodrigues, Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Educação Infantil pela FACIPAN.

Eunice de Albuquerque Silva, FACUC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela FACUC.

Eunice Nogueira Martins Nunes, Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC

Graduada em Pedagogia pelo Instituto de Ciências Sociais e Humanas, Graduada em Matemática pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela INVEST, Especialista em Educação Interdisciplinar pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande - FIAVEC.

Luciana Nogueira Martins, Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN

Graduação em Pedagogia, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela FACIPAN

Rosimeire Aniceta de Carvalho Soares, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental pela Faculdade Afirmativo.

Selma de Albuquerque Rodrigues, Faculdade Castelo Branco

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Castelo Branco.

Published

2022-09-01

How to Cite

Rodrigues, E. de A. ., Silva, E. de A. ., Nunes, E. N. M. ., Martins, L. N. ., Soares, R. A. de C. ., & Rodrigues, S. de A. . (2022). THE CONTRIBUTION OF PLAYING IN THE EDUCATION OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION TEACHERS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1159–1175. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6689