THE IMPORTANCE OF CONTINUING EDUCATION IN BASIC EDUCATION TEACHING AREAS

Authors

  • Débora Cristina Pardinho de Oliveira Silva Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT
  • Grazielli Alves do Carmo Silva Albuquerque Faculdade Afirmativo de Cuiabá
  • Magali Maciel dos Santos Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6360

Keywords:

Teaching. Training. Math.

Abstract

Continuing education can be understood as a process in which the completion of the Licentiate course is just one of the stages of the long learning process in the teaching career. In this sense, continuing education refers to the entire learning process that takes place after initial training. This training can take place at different times, such as within the school through collaborative and reflective spaces, in congresses and lectures and in graduate programs. Within this context, thinking about developing a continuing education project, two tasks will be carried out: In the first task, an analysis of a question will be carried out and an answer to it considering the established response pattern. In the second task, a dissertation text contemplating some mathematical content associated with a methodology for more participatory teaching of Mathematics by students.

Author Biographies

Débora Cristina Pardinho de Oliveira Silva, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista em Docência na Educação Infantil. Ano 2017. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. Licenciatura em Pedagogia. Ano 2014. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. E-mail: Pardinhodeb123@gmail.com. 

Grazielli Alves do Carmo Silva Albuquerque, Faculdade Afirmativo de Cuiabá

Especialista em Docência na Educação Infantil, com foco na educação especial Ano 2016. Promovida pela Faculdade AFirmativo de Cuiabá Licenciatura em Pedagogia. Ano de 2011. Promovida pela Universidade Norte do Paraná. UNOPAR. E-mail: grazi4amor@hotmail.com 

Magali Maciel dos Santos, Universidade Federal de Mato Grosso- UFMT

Especialista em Docência na Educação Infantil. Ano 2016. Promovida pela Universidade Federal de Mato Grosso. UFMT. Licenciatura em Pedagogia. Ano 2014. Promovida pela Universidade Norte do Paraná. UNOPAR. E-mail: magalimacieldossantos@gmail.com

Published

2022-07-30

How to Cite

Silva, D. C. P. de O. ., Albuquerque, G. A. do C. S. ., & Santos, M. M. dos . (2022). THE IMPORTANCE OF CONTINUING EDUCATION IN BASIC EDUCATION TEACHING AREAS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(7), 320–327. https://doi.org/10.51891/rease.v8i7.6360