LITERACY AND LITERACY AND PEDAGOGICAL WORK

Authors

  • Antonia Rosa Sobral Faculdade das Águas Emendadas
  • Danielle Aparecida dos Santos Queiroz Faculdade Afirmativo
  • Eda Maria Sousa Matos da Conceição AVEC
  • Greicy Regina da Costa Souza Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais
  • Joanise Domingas Flanofa Faculdades Integradas de Cuiabá
  • Miriam Arruda de Souza Faculdade das Águas Emendadas

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6140

Keywords:

Early Childhood Education. Initial Years. literacy. Literacy.

Abstract

The purpose of this article is to highlight the role of early childhood education, emphasizing that literacy is a pedagogical practice conducted in a playful way. It is important to emphasize that the formal literacy process will take place in primary school. Schools can organize programming in ways that provide literacy, a focus on play and the needs of early childhood education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Antonia Rosa Sobral, Faculdade das Águas Emendadas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Educacional da Lapa - FAEL, Especialista em Educação Infantil e Letramento pela Faculdade das Águas Emendadas – FAE.

Danielle Aparecida dos Santos Queiroz, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras – FACEL, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Eda Maria Sousa Matos da Conceição, AVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso - UFMT, Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais pela Associação varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Greicy Regina da Costa Souza, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Cuiabá – UNIC. Especialista em Educação Infantil pela IESMIG – Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais.

Joanise Domingas Flanofa, Faculdades Integradas de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pelo Instituto de Educação e Tecnologia – INET. Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá - UNIC. Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pelas Faculdades Integradas de Cuiabá – FIC.

Miriam Arruda de Souza, Faculdade das Águas Emendadas

Graduada em Pedagogia pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologia, Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Educação Infantil e Especial pela Faculdade das Águas Emendadas - FAE.

Published

2022-07-08

How to Cite

Sobral, A. R. ., Queiroz, D. A. dos S. ., Conceição, E. M. S. M. da ., Souza, G. R. da C. ., Flanofa, J. D. ., & Souza, M. A. de . (2022). LITERACY AND LITERACY AND PEDAGOGICAL WORK. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1883–1901. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6140