STUDENT ABSTENTION IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN THE 9TH YEAR OF ELEMENTARY SCHOOL

Authors

  • Paulo Vitor Gomes Lehn UNIG
  • Rodolfo Gomes de Araujo Oliveira UNIG

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6070

Keywords:

Absenteeism. Student and school physical education.

Abstract

This monograph aims to reflect and characterize school physical education applied in schools and how its contents are treated by the teacher and offered to students, more specifically the discipline offered for the 9th grade of elementary school final years, because it is a age group in which students have a more concrete thought about their practices and actions inside and outside the school walls. A topic of great importance that is addressed in this work is student abstention in physical education classes, a factor of extreme importance for the educational environment and to explain if the same occurs only because students do not like to practice physical activities. Attention will also be given to its roots and possible explanations for this phenomenon so present today. The repetition of content in the last year of elementary school combined with the lack of planning and pedagogical treatment of the discipline, lack of materials and resources for compliance of school activities, contribute to the abstention of students from classes and the creation of an unfavorable environment for educational growth. We recognize that in order to try to solve the problem of student absenteeism, a more in-depth study of its causes is necessary, but with the literature review it is possible to show the role of physical education in school and trace paths for students to actively participate in classes.

Author Biographies

Paulo Vitor Gomes Lehn, UNIG

Graduando de Licenciatura em Educação Física - 5° período/UNIG. Monitor de Esportes com Raquete - UNIG/2021. Técnico em Transações Imobiliárias - Instituto Monitor/2017 Cursos Extras: 3° Congresso Online da Anatomia - Centro Educacional Sete de Setembro Prevenção ao Suicídio - UFSC Abordagem do Sobre Peso e Obesidade na Atenção Primária em Saúde - UFSC 1ª Semana Acadêmica Digital - UNIG 8º Congresso de Ciência do Treino de Hipertrofia - CITIUS 1º Congresso de Ciência do Treino de Emagrecimento - CITIUS Futuro da Prescrição de Treinamento Físico - CITIUS Fisiologia Humana na Tomada de Decisões - Centro Educacional Sete de Setembro Pedagogia do Esporte - Jornada de Pedagogia do Esporte Doenças ocasionadas por vírus respiratórios emergentes, incluindo o COVID-19 - FIOCRUZ O novo coronavírus e a COVID-19 - UFMA Fisiologia do Idoso - DNA Educação Física Ações Estratégicas para a Saúde da Pessoa Idosa - FIOCRUZ Avaliação Multidimensional da Pessoa Idosa - FIOCRUZ Envelhecimento da População Brasileira - FIOCRUZ 1ª Semana do Personal Trainer Expert – CITIUS 

Rodolfo Gomes de Araujo Oliveira, UNIG

Graduação em Educação Física pela Universidade Iguaçu (2005). Em 2006 concluiu o curso de Especialização em desporto de quadra e campo - especialização em FUTSAL. Realizou curso de Oficial de Arbitragem pela Federação de Futebol de Salão do Rio de Janeiro. Realizou curso de Treinador de Futebol de Salão - Cat - Sub 9. Sub 11 e Sub 13, pela Federação de Futebol, de Salão do Rio de Janeiro. É professor regente na SECRETARIA MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO DO RIO DE JANEIRO e na SECRETARIA ESTADUAL DE EDUCAÇÃO DO RIO DE JANEIRO. Atua como Professor Assistente no curso de Educação Física, na Universidade Iguaçu - UNIG 

 

Published

2022-06-30

How to Cite

Lehn, P. V. G. ., & Oliveira, R. G. de A. . (2022). STUDENT ABSTENTION IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES IN THE 9TH YEAR OF ELEMENTARY SCHOOL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1384–1405. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6070