COMIC STORY IN LEARNING THE EARLY SERIES

Authors

  • Andréa Cristina Teixeira da Silva Universidade Federal de Mato Grosso
  • Carlos Henrique da Silva Santos Faculdades Impactos Brasil
  • Fabiana Angelo Universidade de Várzea Grande
  • Lorraine Rossmann Gonçalves Centro Universitário de Várzea Grande
  • Maria Olivia dos Reis Universidade Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5600

Keywords:

Portuguese Language Teaching. Literacy and Initial Reading. Literature. Comic.

Abstract

The literacy and initial reading processes provide opportunities for the development of reading, which is deepened with several texts in the teaching-learning process of the initial grades. In the learning of the initial series, the comic book is strengthened as a didactic resource that facilitates the development of reading. The general objective of this study is to discuss the potential of comics as a didactic resource in the development of reading in students of the initial series. This study qualifies as a bibliographic research. The relevance of this study lies in the importance of seeking pedagogical practices and teaching resources that facilitate the development of reading in the teaching-learning process. The use of comics as a didactic resource in the teaching-learning process of the Portuguese language in the initial grades includes pedagogical practices that bring school learning closer to the world experienced by children, so it is necessary to observe didactics and playfulness in teaching strategies .

Author Biographies

Andréa Cristina Teixeira da Silva, Universidade Federal de Mato Grosso

Licenciada em Pedagogia – Séries Iniciais, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Graduada em Psicologia, Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT). Pós-graduada em Avaliação Psicológica, Instituto de Pós-Graduação e Graduação (IPOG). Pós-graduanda em Neuropsicologia, Instituto de Pós-Graduação e Graduação (IPOG). E-mail: andrea.psi2013@gmail.com.

Carlos Henrique da Silva Santos, Faculdades Impactos Brasil

Licenciado em Pedagogia, pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande, 2019. Especialista em Gestão Escolar, pelas Faculdades Impactos Brasil, 2019.

Fabiana Angelo, Universidade de Várzea Grande

Licenciada em Letras, pela Universidade de Várzea Grande, 2013.

Lorraine Rossmann Gonçalves, Centro Universitário de Várzea Grande

Licenciada em Letras, pela Centro Universitário de Várzea Grande. Pós-graduada em Linguística Aplicada ao Ensino da Língua Materna e Literatura.

Maria Olivia dos Reis, Universidade Federal de Mato Grosso

Licenciada em Pedagogia pela Unic (Universidade de Cuiabá). Pós Graduação em Educação Infantil pela UFMT (Universidade Federal de Mato Grosso). E-mail: rmariaoliviadosreis@gmail.com

Published

2022-05-31

How to Cite

Silva, A. C. T. da ., Santos, C. H. da S. ., Angelo, F. ., Gonçalves, L. R. ., & Reis, M. O. dos . (2022). COMIC STORY IN LEARNING THE EARLY SERIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(5), 1907–1920. https://doi.org/10.51891/rease.v8i5.5600