EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CRITICAL/REFLECTIVE EDUCATION

Authors

  • Alessandra Aparecida da Silva Bitencourt Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE
  • Cássia Aparecida de Mello Amaral Jesus Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas
  • Surizaday Fátima de Souza Dutra Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista
  • Tainah de Oliveira Gonçalves Corrêa Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIVE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5379

Keywords:

Early Childhood Education. Critical-reflective. Quality of life.

Abstract

: The importance of early childhood education in critical/reflective training is something that must be affirmed in the presence of education professionals, observing, in the first year of elementary school, the differences between students who participate and those who do not participate in early childhood education; and articulate how education at this stage can contribute to human cognition and social formation. This stage of education is of great value, because it is in it that the child's personality is formed, which determines the factors that influence him to become an adult. However, there is still not a considerable amount of knowledge and appreciation for teaching at this stage, it is necessary to publicize its benefits in improving the quality of life and its important contribution to this. A bibliographic study was used for the accomplishment of this article, in which the results obtained highlighted the importance of the first stage of teaching, since it is seen that children who participated in early childhood education showed greater social and cognitive security.

Author Biographies

Alessandra Aparecida da Silva Bitencourt, Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR.  Especialista em Educação Infantil com Ênfase nos Anos Iniciais pela Faculdade de Tecnologia do Ipê FAIPE.

Cássia Aparecida de Mello Amaral Jesus, Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Cândido Rondon – UNIRONDON. Especialista em Educação Infantil – Alfabetização Séries Iniciais Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas – ICE.

Surizaday Fátima de Souza Dutra, Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universidade UNIC, Especialista Educação Especial com Ênfase em Atendimento Educacional Especializado - AEE pela Faculdade de Ciências e Tecnologia Paulista – FACITEP.

Tainah de Oliveira Gonçalves Corrêa, Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIVE

Graduada em Pedagogia pela Faculdades Integradas Mato-Grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação de Jovens e Adultos pela Faculdades Integradas de Várzea Grande – FIVE.

Published

2022-05-20

How to Cite

Bitencourt, A. A. da S. ., Jesus, C. A. de M. A. ., Dutra, S. F. de S. ., & Corrêa, T. de O. G. . (2022). EARLY CHILDHOOD EDUCATION AND CRITICAL/REFLECTIVE EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(4), 1932–1938. https://doi.org/10.51891/rease.v8i4.5379