PLAYING IN CHILD DEVELOPMENT

Authors

  • Eliana André Santana UNOPAR
  • Isabel Cristina Rufino Centro Universitário Leonardo da Vinci
  • Jóici Pinheiro da Silva Faculdades Integradas de Ariquemes
  • Raquel de Almeida Santos Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4373

Keywords:

Play. Child development. Cultural historical perspective.

Abstract

This article discusses the importance of playing for child development, from Vygotsky's cultural and historical point of view. This is a discussion about the playful experience with children and adults during the 2016 World Play Week and its relationship with teacher training. Contrary to today's simplistic notions of playing, Aliança pela Infância draws adults' attention to cultures, ways of being and being in the world of childhood, based on research and debates carried out by childhood specialists from different areas of knowledge: education, anthropology, medicine, psychology, physical education, among others.

Author Biographies

Eliana André Santana, UNOPAR

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Graduada 2ª Licenciatura em Geografia  pela FAVENI, Especialista em Psicopedagogia Clínica, Institucional e Educação Especial pela FAVENI, Especialista em Gestão Pública e Gestão de Pessoas pela FAVENI.

Isabel Cristina Rufino, Centro Universitário Leonardo da Vinci

Graduada em Matemática pelo Centro Universitário – UNIVAG, Graduada em Pedagogia pela Braz Cubas Centro Universitário, Especialista em Matemática pelo Centro Universitário – UNIVAG. Especialista em Psicopedagogia pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci.

Jóici Pinheiro da Silva, Faculdades Integradas de Ariquemes

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Ariquemes – FIAR.

Raquel de Almeida Santos, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade de Várzea Grande – UNIVAG. Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Afirmativo.

Published

2022-03-10

How to Cite

Santana, E. A. ., Rufino, I. C. ., Silva, J. P. da ., & Santos, R. de A. . (2022). PLAYING IN CHILD DEVELOPMENT. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 1344–1354. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4373