O DESENHO INFANTIL E A ALFABETIZAÇÃO

Authors

  • Ana Claudia Dourados Soares Instituto Superior de Bauru – IESB
  • Eleuza de Souza Borba Rezende Educação Infantil pela Faculdade Luso Capixaba
  • Jaqueline dos Santos Silvério Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.3216

Keywords:

Children's drawing. Literacy Process. Writing acquisition.

Abstract

This article addressed the importance of children's drawing in the literacy process. The objectives were to analyze the stages of evolution of children's drawing; review the bibliography on the subject and identify the influence of children's drawing on the acquisition of writing by children aged from two to seven years.

Author Biographies

Ana Claudia Dourados Soares, Instituto Superior de Bauru – IESB

Graduada em Pedagogia pelo Instituto de Ensino Superior de Bauru – IESB, Especialista em Educação Infantil pelo Instituto Superior de Bauru – IESB. 

Eleuza de Souza Borba Rezende, Educação Infantil pela Faculdade Luso Capixaba

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Jales, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade Luso Capixaba.

Jaqueline dos Santos Silvério, Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias

Graduada em Pedagogia pela Faculdade Afirmativo, Especialista em Educação Infantil pela Faculdade INVEST de Ciências e Tecnologias.

Published

2021-12-03

How to Cite

Soares, A. C. D. ., Rezende, . E. de S. B. ., & Silvério, J. dos S. (2021). O DESENHO INFANTIL E A ALFABETIZAÇÃO. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(11), 1532–1545. https://doi.org/10.51891/rease.v7i11.3216