O DESAFIO DA ATUAÇÃO DO ENFERMEIRO FRENTE A AUSÊNCIA PATERNA NO ACOMPANHAMENTO PRÉ-NATAL: ESTRATÉGIAS E INTERVENÇÕES

Authors

  • Matheus Gutterres Silva Ladeira Centro Universitário Redentor- Uniredentor
  • João Pedro Ribeiro Serrano Centro Universitário Redentor- Uniredentor
  • Fabíola Vargas Apolinário Centro Universitário Redentor- UniREDENTOR

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2985

Keywords:

Prenatal care.paternity. primary health care.accession.

Abstract

Including the father figure in care relevant to the pregnancy cycle is a challenge, since it is seen as a maternal responsibility and few health services promote paternal integration. Pregnancy is a unique moment where the father's participation encourages the mother and develops and promotes the bond with the child from the womb. Given its importance to understand the reasons that promote the absence of parents in prenatal care will provide nurses with strategies to reverse this situation and to achieve these goals, the research was carried out through a systematic literature review, with 17 scientific articles being selected on the thematic research was carried out from April to November 2021.

Author Biographies

Matheus Gutterres Silva Ladeira, Centro Universitário Redentor- Uniredentor

Acadêmico de enfermagem Centro Universitário Redentor matheus_gutterres@hotmail.com

João Pedro Ribeiro Serrano, Centro Universitário Redentor- Uniredentor

Acadêmico de enfermagem Centro Universitário Redentor. E-mail: ribeiroserranojoaopedro@gmail.com

Fabíola Vargas Apolinário, Centro Universitário Redentor- UniREDENTOR

Enfermeira no Centro de Atendimento Clínico de Itaperuna (CACI). Docente e orientadora na graduação de Enfermagem no Centro Universitário Redentor (UniREDENTOR). e-mail:  fabiola.apolinario@uniredentor.edu.br

 

Published

2021-11-22

How to Cite

Ladeira, M. G. S. ., Serrano, J. P. R. ., & Apolinário, F. V. . (2021). O DESAFIO DA ATUAÇÃO DO ENFERMEIRO FRENTE A AUSÊNCIA PATERNA NO ACOMPANHAMENTO PRÉ-NATAL: ESTRATÉGIAS E INTERVENÇÕES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(10), 2970–2983. https://doi.org/10.51891/rease.v7i10.2985