GÊNERO TEXTUAL - FERRAMENTA NA LINGUAGEM PARA PRÁTICA DO ENSINO APRENDIZAGEM

Authors

  • José Michelson Benício Belo Christian Business School
  • Diógenes José Gusmão Coutinho Universidade Federal de Pernambuco- UFPE

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i7.1740

Abstract

This paper is located in the discussion about the textual genre as a teaching learning tool and has as main objective to observe, based on recent discussions about students' literacy in the school environment held by New Literacy Studies. Demonstrating the impacts brought to elementary school students the textual genre, more specifically, as a tool of teaching learning.

Author Biographies

José Michelson Benício Belo, Christian Business School

Graduado em Letras pela FAFICA. Pós-Graduação Latu Sensu em Avaliação Educacional língua Portuguesa pela UFPE. Cursando Mestrado em Ciências da Educação pela Universidade Christian Business School

E-mail: michelsonpe@gmail.com

Diógenes José Gusmão Coutinho, Universidade Federal de Pernambuco- UFPE

Doutor em Biologia pela UFPE. E-mail: alphadiogenes@gmail.com

 

Published

2021-07-31

How to Cite

Belo, J. M. B. ., & Coutinho, D. J. G. . (2021). GÊNERO TEXTUAL - FERRAMENTA NA LINGUAGEM PARA PRÁTICA DO ENSINO APRENDIZAGEM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(7), 991–1003. https://doi.org/10.51891/rease.v7i7.1740