CYBERBULLYING: CIVIL LIABILITY AND ITS EFFECTS ON SOCIETY

Authors

  • Luyd Nuan Pimentel Andrade de Sousa Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA
  • Monalisa Davinci de Sousa Santos Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA
  • Edjôfre Coelho de Oliveira Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14147

Keywords:

Cyberbullying. Bullying. School. Law.

Abstract

This research addresses this extremely important topic, regarding the damage caused to society as a result of cyberbullying practices, where aggressors can cause emotional, psychological and social harm to the victim. The objective of the study is to show the damage and analyze the penalties that can be applied to violators of the law. The study brings trials and real cases that happened to people who suffered crimes on the internet and the laws that protect victims.

Author Biographies

Luyd Nuan Pimentel Andrade de Sousa, Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA

Bacharelando do curso de Direito do Centro Universitário Santo Agostinho (UNIFSA).

Monalisa Davinci de Sousa Santos, Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA

Bacharelanda do curso de Direito do Centro Universitário Santo Agostinho (UNIFSA).

Edjôfre Coelho de Oliveira, Centro Universitário Santo Agostinho-UNIFSA

Doutor em Educação pela Universidade Estadual do Ceará, Mestre em Ciências da Educação; Esp. em Língua Portuguesa, Esp. em Docência do Ensino Superior, Esp. em Psicopedagogia Clínico -Institucional, Esp. em Gestão Educacional e Esp. em Educação, Desenvolvimento e Políticas Educativas; Graduado em Letras/Português, Pedagogia e Psicologia. Professor e Tutor Pedagógico dos cursos de Psicologia, Direito e Arquitetura & Urbanismo e Coordenador do Núcleo de Apoio Pedagógico - NUAPE do Centro Universitário Santo Agostinho.

 

Published

2024-05-22

How to Cite

Sousa, L. N. P. A. de, Santos, M. D. de S., & Oliveira, E. C. de. (2024). CYBERBULLYING: CIVIL LIABILITY AND ITS EFFECTS ON SOCIETY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(5), 4226–4239. https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14147