INCLUSION OF NURSING UNDERGRADUATES IN THE SCIENTIFIC INITIATION PROGRAM: A REFLECTION STUDY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14123

Keywords:

Research in Nursing. Nursing and Scientific Initiation.

Abstract

Introduction: Nursing graduates need to rely on training in the construction of scientific knowledge to ensure adequate and qualified assistance for the population they will assist. Objective: This study aims to gather information to help and encourage the importance that scientific research may have in the lives of undergraduates after graduation. Methodology: An integrated literature review was carried out, aiming to collect and summarize the scientific knowledge already developed on this topic to better understand it. Analysis and discussion of results: The research demonstrates that there is significant importance for incorporating the scientific initiation program in universities. In this way, by adding scientific initiation programs, Brazil made it possible to open up experiences in teaching, research and extension. Therefore, transforming the student researcher into a more critical and technical researcher. Nursing continues to demonstrate that it obtains a range of scientific production, being one of the professions that carries out the most research. Conclusion: Finally, it is highlighted that the program allows the creation of a new perspective, way of thinking, acting and opens up a range of possibilities, better professional opportunities, greater foundation for the assistance of professionals who are on the front line of healthcare.

Author Biographies

Emanuelly Soares Barbosa da Silva, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. https://orcid.org/0009-0004-2357-7205; http://lattes.cnpq.br/5294733358371677.

Michelly Cristina do Espírito Santo, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. Orcid: https://orcid.org/0009-0002-3672-8266 Lattes: https://wwws.cnpq.br/cvlattesweb/PKG_MENU.menu?f_cod=69562B6FEE9B1D3595C75DE77110B1F7#

 

Gabriel Nivaldo Brito Constantino, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-9129-1776  Lattes: https://lattes.cnpq.br/6012963939507446.

Milena Maria da Silva Acioli, Universidade Iguaçu

Acadêmica de Enfermagem da Universidade Iguaçú; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4558-8333; Lattes: http://lattes.cnpq.br/7690026121090771.

Pietro Henrique Benevides Pedrosa, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. Orcid: https://orcid.org/0000-0001-8893-2184. 

Ane Raquel de Oliveira, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0242-1856; Lattes: https://lattes.cnpq.br/2643935534675833.

Camila de Sousa Martins Isaias, Universidade Iguaçu

Acadêmico de Enfermagem da Universidade Iguaçu. Orcid: https://orcid.org/0009-0003-9108-6670.

Wanderson Alves Ribeiro, Universidade Iguaçu

Enfermeiro. Mestre e Doutorando pelo Programa Acadêmico em Ciências do Cuidado em Saúde pela Escola de Enfermagem Aurora de Afonso Costa da UFF, Niterói/RJ. Pós-Graduado em Alta Complexidade com ênfase em CTI (UNIGRANRIO); Saúde da Família (UNIRIO); Informática em Saúde (UNIFESP); Nefrologia Multidisciplinar (UFMA); Pediatria e Neonatologia (FAVENI); Enfermagem em Oncologia (IBRA); Gestão de Redes de Atenção à Saúde (FIOCRUZ); Enfermagem em Estomaterapia (UERJ). Docente do Curso de Graduação em enfermagem e Pós-graduação em Enfermagem em Obstetrícia; CTI e Emergência; Neonatologia e Pediatria da Universidade Iguaçu; Docente na Pós-graduação em Estomaterapia da UERJ; Docente do Curso de Pós-graduação da Faculdade Bezerra de Araújo.

 

Published

2024-05-24

How to Cite

Silva, E. S. B. da, Santo, M. C. do E., Constantino, G. N. B., Acioli, M. M. da S., Pedrosa, P. H. B., Oliveira, A. R. de, … Ribeiro, W. A. (2024). INCLUSION OF NURSING UNDERGRADUATES IN THE SCIENTIFIC INITIATION PROGRAM: A REFLECTION STUDY. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(5), 4957–4978. https://doi.org/10.51891/rease.v10i5.14123