THE IMPORTANCE OF SCHOOL ORGANIZATION IN IMPROVING ITS RESULTS – A SUCCESS STORY IN ELEMENTARY EDUCATION I

Authors

  • Tiago Escame Gimiliani Christian Business School
  • Diogenes José Gusmão Coutinho Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13790

Keywords:

Gilberto Lex Municipal School. Positive example of quality education. project-based pedagogy. IDEB.

Abstract

Gilberto Lex Municipal School is considered a positive example for having achieved excellence indices in IDEB. However, this is a complex process that arises in a context of redefinitions of the school itself and its understanding of education, especially regarding the relationship that the student establishes with learning. Within this context, this work aims to understand the process of change in teaching practices at the school and how this change significantly impacts the indicators of large-scale assessments. To do this, we will conduct interviews with the families of the students and carry out a case study at the school to obtain data that helps us understand the high performance of the school through the implementation of project-based pedagogy.

Author Biographies

Tiago Escame Gimiliani, Christian Business School

Doutorando em Ciências da Educação pela Christian Business School (2022), Flórida/ E.U.A.- possui graduação em Tecnologia (CRQ) pela Faculdade de Tecnologia Estudante Rafael Almeida Camarinha de Marília/ SP (2009), Licenciatura Plena em Pedagogia pelo Instituto Superior de Educação de São Paulo (2014), é formado em Letras 2º Licenciatura (2022), Mestre dupla titulação pela Universidad Europea del Atlántico da Espanha/ Santander - Uneatlantico e pela Unicid/ SP (2022), Especialista em Educação Ambiental pela Unicid/ SP (2010), Especialista em Formação EAD do Ensino Fundamental ao Ensino Superior pela Universidade Paulista de Assis/ SP (2020), Especialista em Neuropsicopedagogia Institucional e Clínica e Educação Especial e Inclusiva (2021), Especialista em Gestão Escolar com ênfase em Administração, Coordenação Pedagógica, Supervisão e Inspeção Escolar pela Faceminas (2022), é especialista em Ludopedagogia e Literatura na Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental (2021), atuou como Diretor Escolar e Vice Diretor nos anos de 2016 a 2019, foi coordenador pedagógico e formador de Professores de Alfabetização na cidade de Tarumã/SP nos anos de 2016 a 2021. Atuou como Professor de Educação Especial no Estado de São Paulo na cidade de Candido Mota, tem experiência na área de Educação há mais de 16 anos, foi coordenador pedagógico do SESI de Ourinhos/ SP, atualmente é Analista Técnico Pedagógico do SESI- SP (2022- 2024).

Diogenes José Gusmão Coutinho, Christian Business School

Orientador: Doutor em biologia pela UFRPE. Mestre em biologia pela UFPE. Doutor em biologia pela UFPE. Atualmente é Professor Dr. na Christian Business School.

Published

2024-04-30

How to Cite

Gimiliani, T. E., & Coutinho, D. J. G. (2024). THE IMPORTANCE OF SCHOOL ORGANIZATION IN IMPROVING ITS RESULTS – A SUCCESS STORY IN ELEMENTARY EDUCATION I. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(4), 1647–1656. https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13790