HEALTH EDUCATION AND PREVENTION OF COMPLICATIONS IN CANCER PATIENTS: THE ROLE OF THE NURSE

Authors

  • Thaiana Kaira Hildebrando Perez Centro Universitário de Rio Preto
  • Yngrid Cavalcante de Oliveira Freitas Centro Universitário Unifacisa
  • Michele Gabriela Cabral lorencini de Camargo Universidade de Taubaté
  • Franciely Jazmín Samaniego Resquin Universidade Pacífico
  • Fernanda Aparecida Lucena da Silva Universidade Anhanguera Uniderp
  • Thamyres Cristina Oliveira Santos UNA
  • Giovanna Alves de Souza Universidade do Estado do Amazonas
  • Rodrigo Mendes Venâncio da Silva Faculdade Morgana Potrich
  • Elisa Maria de Paula Ferreira Universidade de Pernambuco
  • Jessica Ribeiro de Alcantara Universidade De Pernambuco
  • Ana Luiza Souza de Lima Universidade Maurício de Nassau

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13470

Keywords:

Nurse. Pre-hospital care. Care. Emergency.

Abstract

The study analyzes the essential role of nurses in pre-hospital care, where it is necessary to provide immediate and quality care to patients in emergency situations. The research seeks to understand the responsibilities and skills needed to improve care during the initial phases of care. The importance of this study lies in the relevance of nurses in this context, which requires technical knowledge and specific skills to deal with critical and urgent situations. The nurse plays a crucial role in basic life support, initial patient assessment, stabilization and appropriate referral to the most appropriate health service. By understanding the role of the nurse in this scenario, it will be possible to identify the skills necessary for efficient performance, as well as the difficulties and challenges faced in the pre-hospital environment. Furthermore, this analysis will contribute to improving the qualification and training processes of nursing professionals, ensuring quality and safe care for patients. In summary, the study highlights the importance of nurses in pre-hospital care, providing support for improving practices and guidelines, with the aim of improving the quality of care and clinical results for patients in emergency situations.

Author Biographies

Thaiana Kaira Hildebrando Perez, Centro Universitário de Rio Preto

Graduanda em enfermagem, Centro Universitário de Rio Preto. 

Yngrid Cavalcante de Oliveira Freitas, Centro Universitário Unifacisa

Graduanda de medicina, Centro Universitário Unifacisa. 

Michele Gabriela Cabral lorencini de Camargo, Universidade de Taubaté

Graduanda em enfermagem, Universidade de Taubaté. 

Franciely Jazmín Samaniego Resquin, Universidade Pacífico

Graduanda em Medicina, Universidade Pacífico. 

Fernanda Aparecida Lucena da Silva, Universidade Anhanguera Uniderp

Graduanda no Curso de Medicina pela Universidade Anhanguera Uniderp. 

Thamyres Cristina Oliveira Santos, UNA

Graduanda em enfermagem, UNA- Campus Divinópolis. 

Giovanna Alves de Souza, Universidade do Estado do Amazonas

Graduanda em enfermagem, Universidade do Estado do Amazonas. 

Rodrigo Mendes Venâncio da Silva, Faculdade Morgana Potrich

Nível de escolaridade: graduado em medicina pela Faculdade Morgana Potrich.

Elisa Maria de Paula Ferreira, Universidade de Pernambuco

Graduanda de Enfermagem, Universidade de Pernambuco. 

Jessica Ribeiro de Alcantara, Universidade De Pernambuco

Graduanda de Enfermagem, Universidade De Pernambuco. 

Ana Luiza Souza de Lima, Universidade Maurício de Nassau

Graduada em Enfermagem, Universidade Maurício de Nassau. 

Published

2024-04-08

How to Cite

Perez, T. K. H., Freitas, Y. C. de O., Camargo, M. G. C. lorencini de, Resquin, F. J. S., Silva, F. A. L. da, Santos, T. C. O., … Lima, A. L. S. de. (2024). HEALTH EDUCATION AND PREVENTION OF COMPLICATIONS IN CANCER PATIENTS: THE ROLE OF THE NURSE. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(4), 843–850. https://doi.org/10.51891/rease.v10i4.13470