THE IMPORTANCE OF CUSTOMER SATISFACTION AND LOYALTY IN THE AESTHETICS SEGMENT IN A CITY IN NORTHWEST PAULISTA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i1.13004

Keywords:

Customer loyalty. Loyalty programs. Customer satisfaction.

Abstract

This study emphasizes the importance of customer loyalty programs in companies for the success of organizations. To carry it out, an exploratory research was used, using questionnaires to collect data on the opinion of customers of beauty salons in a city in the Northwest of São Paulo. The research focused on frequency of visits, preference for a specific establishment, motivation and participation in loyalty programs. The results revealed that the quality of the service or product is the main factor for choosing the establishment and customer satisfaction is fundamental for loyalty. The majority of respondents participate in loyalty programs, motivated by financial and product benefits. Furthermore, the well-being of employees directly influences the quality of service. Companies that understand and invest in these aspects are more likely to prosper and ensure customer loyalty, generating long-term profits.

Author Biographies

Gabrielly de Andrade da  Silva, Faculdade Futura

Graduada em Administração pela Faculdade Futura. Orcid: https://orcid.org/6635767029801910.

 

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0238-5058

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura.  graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), Graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: https://orcid.org/0000-0002-2202-309X. 

Elimeire Alves de Oliveira, Faculdade Futura

Docente e Coordenadora no Curso de Pedagogia na Faculdade Futura. Graduada em Direito (UNIFEV). Graduada em Pedagogia (Faculdade de Antônio Augusto Reis Neves). Graduada em Letras (UNIFEV) Especialista em Gestão Escolar (UNICAMP). Mestre em Ensino e Processos Formativos (UNESP). Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4672-6013

Tiago Moreno Lopes Roberto, Faculdade Futura

Graduado em Psicologia (UNIFEV); Especialista em Saúde Mental (FUTURA); Mestre em Psicologia e Saúde (FAMERP); Doutorando em Ciências da Saúde (FAMERP); Professor do Curso de Psicologia (UNIRP); Professor e Gestor de Políticas Acadêmicas (Faculdade FUTURA).  Orcid: https://orcid.org/0000-0001-5689-7468. 

Jairo Antônio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração, Ciências Contábeis e Recursos Humanos da Faculdade FUTURA-Votuporanga-SP. Graduado em Direito (UNIFEV). Especialista em Direito Processual (Universidade do Sul de Santa Catarina) ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5553-4972. 

Published

2024-02-20

How to Cite

Silva, G., Mendes, I., Silva, S. D. da, Oliveira, E. A. de, Roberto, T. M. L., & Pereira, J. A. B. F. G. (2024). THE IMPORTANCE OF CUSTOMER SATISFACTION AND LOYALTY IN THE AESTHETICS SEGMENT IN A CITY IN NORTHWEST PAULISTA. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(1), 1234–1251. https://doi.org/10.51891/rease.v10i1.13004

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.