NURSE EDUCATOR

Authors

  • Ricardo Augusto do Nascimento Silva Universidade de Mogi das Cruzes
  • Isadora Borges Medeiros Universidade de Mogi das Cruzes
  • Thalita Alexandre Nascimento Universidade de Mogi das Cruzes
  • Maria Helena Brizido Marinho Barreto Universidade de Mogi das Cruzes

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i11.12557

Keywords:

Nurse and Educator.

Abstract

The nurse's role as a health educator is fundamental to health promotion and disease prevention. Nurses can work in different environments and use different teaching strategies to enable people to make conscious and healthy decisions regarding their health. With adequate information and the necessary training, people can adopt healthier habits, prevent diseases and complications, and have a better quality of life. Health education must be adapted to the reality of the population and provoke conflict in individuals, creating opportunities for people to think and rethink their culture and transform their reality.

Author Biographies

Ricardo Augusto do Nascimento Silva, Universidade de Mogi das Cruzes

Cursando Graduação em Enfermagem, Universidade de Mogi das Cruzes.

Isadora Borges Medeiros, Universidade de Mogi das Cruzes

Cursando Graduação em Enfermagem, Universidade de Mogi das Cruzes. 

Thalita Alexandre Nascimento, Universidade de Mogi das Cruzes

Cursando Graduação em Enfermagem, Universidade de Mogi das Cruzes.

Maria Helena Brizido Marinho Barreto, Universidade de Mogi das Cruzes

Mestrado UnG - Universidade Guarulhos.

Published

2023-12-12

How to Cite

Silva, R. A. do N., Medeiros, I. B., Nascimento, T. A., & Barreto, M. H. B. M. (2023). NURSE EDUCATOR. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(11), 2792–2798. https://doi.org/10.51891/rease.v9i11.12557