READING IN CHILDHOOD EDUCATION

Authors

  • Consuelo Conceição Ferreira Gomes INVEST
  • Helida Rose Castelo Branco Alves Faculdade Católica de Mato Grosso – FACC
  • Lucilene da Silva Ferreira
  • Silviane Márcia Curado Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11387

Abstract

Reading development should be promoted from an early age. Family participation in this process is extremely important for the child to develop the habit of reading. If this first contact with the world of reading does not occur within the family, it is up to the school to begin this work. School is a space for formal education that can encourage good interpretation, understanding and commitment to the world of reading. The importance and necessity of reading are emphasized by many educators and the focus of research by researchers. In this sense, this educational project aims to identify the importance of reading in early childhood. A brief historical understanding of reading and how reading can affect a child's life is presented, with the teacher as a facilitator of the process.

Author Biographies

Consuelo Conceição Ferreira Gomes, INVEST

Graduada em Letras Português – Literatura pela Universidade do Estado de Mato Grosso – UNEMAT, Graduada em Pedagogia pela INVEST, Especialista em Alfabetização e Letramento pela INVEST.

Helida Rose Castelo Branco Alves, Faculdade Católica de Mato Grosso – FACC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Várzea Grande  - UNIVAG, Especialista em Educação Especial e o Atendimento Educacional Especializado pela Faculdade Católica de Mato Grosso – FACC.

Lucilene da Silva Ferreira

Graduada em Pedagogia e Ciências Biológicas, Especialista em Docência na Educação Infantil e Séries Iniciais, Especialista em Educação Especial e Inclusiva.

Silviane Márcia Curado, Universidade de São Paulo

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande  - UNIVAG, Especialista em Educação Infantil pela UNICID – Universidade de São Paulo.

Published

2023-10-13

How to Cite

Gomes, C. C. F., Alves, H. R. C. B., Ferreira, L. da S., & Curado, S. M. (2023). READING IN CHILDHOOD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(9), 2115–2121. https://doi.org/10.51891/rease.v9i9.11387