SCHOOL DISCIPLINE CAUSED BY STUDENT AGGRESSION IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION

Autores

  • Maria Aparecida Lourenço dos Santos Christian Business School
  • Leidimar de Souza Moreira Joana Costa
  • Joana Costa
  • Natanael Nunes Viçosi
  • Rozineide Iraci Pereira da Silva Christian Business School

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v11i11.21918

Palavras-chave:

Indiscipline. Aggression. Causes. Solutions. School administration.

Resumo

This study aims to identify the possible causes of indiscipline and aggression in schools. This is a highly relevant topic, as it impacts daily school life and, consequently, the teaching and learning process. Based on this focus, this study will be developed as a questionnaire-based survey to survey possible causes of indiscipline in schools. Initially, the concepts of indiscipline and aggression will be explored, as well as the possible factors that contribute to their incidence in the school environment, as well as factors related to teachers, students, families, and school administration. Possible solutions to address this problem will then be analyzed.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Maria Aparecida Lourenço dos Santos, Christian Business School

Graduação em matemática Pós-graduação Metodologia do ensino superior.Mestrando em Ciências da Educação pela Universidade Christian Business School. 

Leidimar de Souza Moreira Joana Costa

Graduação em matemática Pós-graduação Metodologia do ensino superior.

Joana Costa

Graduação: Licenciatura em Letras, pós-graduação em Literaturas brasileiras.

Natanael Nunes Viçosi

Formado em Letras e Literatura, Especialização em: Didática e metodologia do Ensino Superior.

Rozineide Iraci Pereira da Silva, Christian Business School

PhD. Doutora em Ciências da Educação, professora orientadora da Christian Business School-CBS.

Downloads

Publicado

2025-11-04

Como Citar

Santos, M. L. dos, Costa, L. de S. M. J., Costa, J., Viçosi, N. N., & Silva, R. I. P. da. (2025). SCHOOL DISCIPLINE CAUSED BY STUDENT AGGRESSION IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 11(11), 825–833. https://doi.org/10.51891/rease.v11i11.21918