THE USE OF TECHNOLOGIES IN THE HIGHER EDUCATION CLASSROOM

Authors

  • Ijosiel Mendes Faculdade Futura
  • Suéllen Danúbia da Silva Faculdade Futura
  • Glaucimarcos Fakine Marsoli Faculdade Futura
  • Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i5.9870

Keywords:

Higher Education. Technology. Teaching. Learning.

Abstract

The use of new technologies in the classroom plays a key role in contemporary education. In a digital world, where technology is present in all aspects of human life, it is essential that education accompany this transformation. However, it is important to emphasize that the use of new technologies must be done in a balanced and conscious way. It is necessary to ensure equal access to these technologies, provide proper training to teachers and guide students on the responsible and safe use of digital tools. In this context, the present work aims to analyze the importance of using new technologies in the classroom and how it is related to preparing students for an increasingly digital world, personalizing teaching, promoting collaboration and developing essential skills for the 21st century. The methodology used was qualitative research, in relation to the objectives, this is classified as exploratory, with regard to the procedures, the bibliographical research was used. The research points out that the effective integration of these technologies in education can transform the teaching-learning process, providing a richer, more engaging and relevant educational experience for students.

Author Biographies

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: 0000-0003-0238-5058.

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura. Graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), Graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X.

Glaucimarcos Fakine Marsoli, Faculdade Futura

Docente Universidade Brasil Fernandópolis - SP e Faculdade Futura (Grupo Educacional Faveni) Votuporanga -SP. Graduado em Ciências Econômicas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2004), em Administração de Empresas pela Fundação Educacional de Fernandópolis (2008), Agronomia pela Universidade Brasil (2016) e mestrado em Ciências Ambientais pela Universidade Brasil (2016). Orcid: 0000-0002-1200-4493 .

Jairo Antonio Bertelli Francisco Gabaldi Pereira, Faculdade Futura

Docente nos cursos de Administração, Ciências Contábeis na Faculdade Futura. Graduado em Direito (UNIFEV), especialista em Direito Processual (UNISUL) Orcid: 0000-0001-5553-4972.

 

Published

2023-05-31

How to Cite

Mendes, I., Silva, S. D. da, Marsoli, G. F., & Pereira, J. A. B. F. G. (2023). THE USE OF TECHNOLOGIES IN THE HIGHER EDUCATION CLASSROOM. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(5), 1335–1347. https://doi.org/10.51891/rease.v9i5.9870