FINANCIAL EDUCATION AND CONSUMER BEHAVIOR

Authors

  • Maria Clara Negri Faculdade Futura
  • Suéllen Danúbia da Silva Faculdade Futura
  • Ijosiel Mendes Faculdade Futura

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8525

Keywords:

Consumer Behavior. Financial education. Shopping.

Abstract

Financial education is a subject unknown by the Brazilian population, as it is considered delicate and not all citizens are interested in financial education compared to school education. The research aims to evaluate the citizens of the Northwest region of São Paulo who have knowledge on the subject, and to characterize the consumer profile. The methodology applied to the research will be a qualitative method, with descriptive research, with exploratory studies for the development of the research. Convenience sampling will be used in Northwest Paulista in the micro region of Votuporanga, being the main business center of this micro region. Among the results, 81 responses were obtained from participants between genders and the most varied age groups and to identify the concern with financial education through their consumer behavior.

Author Biographies

Maria Clara Negri, Faculdade Futura

Graduada em Administração, Assistente Administrativo, Faculdade Futura. orcid: 0000-0003-0269-8847. 

Suéllen Danúbia da Silva, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Ciências Contábeis da Faculdade Futura.  graduada em Ciências Contábeis (UNIFEV), graduada em Administração pela Faculdade Futura, Especialista em Administração Estratégica com ênfase em Marketing e Gestão de Recursos Humanos (UNILAGO), Mestre em Administração (UNIMEP), Orcid: 0000-0002-2202-309X. 

 

Ijosiel Mendes, Faculdade Futura

Docente nos Cursos de Administração e Pedagogia da Faculdade Futura. Graduado em Matemática, (UNIFEV), Especialista em Matemática (UNICAMP), Especialista em Matemática no Ensino Médio (UFSCAR), Mestrado em Matemática (UNESP) Orcid: 0000-0003-0238-5058.

Published

2023-02-28

How to Cite

Negri, M. C. ., Silva, S. D. da ., & Mendes, I. . (2023). FINANCIAL EDUCATION AND CONSUMER BEHAVIOR. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 9(2), 747–759. https://doi.org/10.51891/rease.v9i2.8525