INTERNATIONAL TRAFFIC SYSTEM: SUBSIDY FOR PUBLIC POLICIES

Authors

  • José César Pontes Moreira Universidade Federal do Ceará
  • Paulo Roberto de Lima Carvalho Universidade Estadual do Ceará
  • Cláudio Rogério Carneiro Pimentel Universidade federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v7i3.751

Keywords:

Public management. International traffic. Safety. Health. Economy.

Abstract

The objective of this work is to analyze the International Traffic System (STI) in order to identify the existing elements in the database subject to statistical treatment, able to subsidize the Federal, State and Municipal governments in the elaboration of public policies in the different sectors. For this, the online database of the DPF's International Traffic System (STI) will be used. The sample will consist of five-year data, from the period from January 1, 2008 to December 31, 2012, at the national level. Observational methods, informal interview, bibliographic research, documentary research and questionnaire application. The collection of primary data was performed through direct access to the STI. The interviews were conducted with 15 specialists, civil servants from the federal, state and municipal spheres, in the areas of safety, education and health. The specialists pointed out categories as useful for the control of the migratory flow, in addition to serving to quantify and dimension the migration services to adapt to international standards, given that it was indicated as useful for the control of the migratory flow, in addition to serving to quantify and scale the services of migration to suit international standards. It was concluded that there is a lack of integration of the databases of public IT systems, which contributes to an increase in the costs of producing information, due to the difficulty of reusing data stored by other public administration bodies, being feasible the application practice of the respective data currently available.

 

Author Biographies

José César Pontes Moreira, Universidade Federal do Ceará

Doutorando em Educação - Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Ceará (UFC), mestrado em Economia Rural e graduado em Ciências Econômicas pela UFC. Atualmente é Diretor de Extensão e economista da UFC. Tem experiência na área de Economia, com ênfase em Economia Institucional, atuando principalmente nos seguintes temas: administração pública, agricultura familiar, gestão pública, serviço público e cooperativismo. E-mail: cesarpontes@ufc.br.

Paulo Roberto de Lima Carvalho, Universidade Estadual do Ceará

Advogado e administrador de empresas, professor, palestrante, escritor e articulista. Mestre em Planejamento e Políticas Públicas pela Universidade Estadual do Ceará. Especialista em Execução de Políticas de Segurança Pública; especialista em Direito Processual Civil pela Universidade Gama Filho (2009). Integrante do Laboratório de Políticas de Defesa e Segurança Pública (LEPDESP). E-mail:
contato@paulocarvalho.adv.br.

Cláudio Rogério Carneiro Pimentel, Universidade federal do Ceará

Teólogo formado pela Faculdade de Teologia de Fortaleza – (FATEFOR) em 2015. Graduando em Tecnologia em Gestão da Qualidade pela Universidade Federal do Ceará – (UFC). Técnico-administrativo em educação na Universidade federal do Ceará. Chefe da Seção de Apoio à Educação Continuada da Pró-reitora de Extensão da UFC. E-mail: rogerufc@gmail.com.

Published

2021-03-31

How to Cite

Moreira, J. C. P. ., Carvalho, P. R. de L. ., & Pimentel, C. R. C. . (2021). INTERNATIONAL TRAFFIC SYSTEM: SUBSIDY FOR PUBLIC POLICIES. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 7(3), 20–32. https://doi.org/10.51891/rease.v7i3.751