WELCOME TO CHILD EDUCATION

Authors

  • Angelita Carmo Pereira Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN
  • Janaína Mendes Leão Yve Crithian Enber University
  • Kilrian Genes Konnse Silva Sena Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG
  • Mara Rubens Outo Procópio Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED
  • Olivia Andrea Dalla Rosa Yve Crithian Enber University
  • Zayra Carvalho Silva Faculdade Afirmativo

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6843

Keywords:

Adaptation. Reception. School Insertion. Attachment Theory.

Abstract

The purpose of this article is to address the child's acceptance of parents and educators during early childhood education. It tries to identify the child's ability to create secure emotional bonds and explore the world around them with the support of family relationships. and general development according to your age. For this, it sought support in John Bowlby's attachment theory and in the Denver model for the promotion of language, learning and socialization, and based on these indicators, it discovered the connections between the child-parent-educator triad that makes up this universe . This article consistently shows that “internal models developed in relationships with primary attachment figures tend to be stable and generalized to future relationships”. (Bowlby (1989) alongside Dalbem and Dell'Aglio, 2005, p. 20), then the institution must be prepared to meet the family, to bring the story with them, so that a specifically focused addition can be planned. to the child's needs, as far as possible preventing difficulties and anticipating solutions, minimizing potential trauma and improving achievements that have a positive impact on the child's future.

Author Biographies

Angelita Carmo Pereira, Faculdade do Instituto Panamericano- FACIPAN

Graduada em Psicologia pela Faculdade de Quatro Marcos – FQM, Graduada em Pedagogia pela Unopar – Universidade Norte do Paraná, Especialista em Psicopedagogia  pela FACIPAN - Faculdade do Instituto Panamericano

Janaína Mendes Leão, Yve Crithian Enber University

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário Várzea Grande – UNIVAG, Graduada EM Psicologia pela Universidade de Cuiabá – UNIC, Especialista em Neuropsicologia e Docência do Ensino Superior pela Faculdade – UniBF, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Kilrian Genes Konnse Silva Sena, Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integrada Mato-grossenses de Ciências Sociais e Humanas, Especialista em Educação Infantil pelo Instituto de Ensino Superior de Minas Gerais – IESMIG.

Mara Rubens Outo Procópio, Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED

Graduada em Pedagogia pelo Instituto Cuiabano de Educação – ICE, Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pela Faculdade de Tecnologia Equipe Darwin - FTED.

Olivia Andrea Dalla Rosa, Yve Crithian Enber University

Graduada em Letras/Inglês pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Docência da Língua Inglesa pela FACIPAN, Mestre em Ciências da Educação pela Yve Crithian Enber University.

Zayra Carvalho Silva, Faculdade Afirmativo

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso – UFMT, Especialista em Gestão Escolar com Ênfase em Supervisão Escolar pela Faculdade Afirmativo.

 

Published

2022-09-26

How to Cite

Pereira, A. C. ., Leão, J. M. ., Sena, K. G. K. S. ., Procópio, M. R. O. ., Rosa, O. A. D. ., & Silva, Z. C. . (2022). WELCOME TO CHILD EDUCATION. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(8), 1352–1359. https://doi.org/10.51891/rease.v8i8.6843