RECYCLING AS A TEACHING TOOL

Authors

  • Eliana André Santana FAVENI
  • Cylly Viviane da Silva AVEC
  • Luciene Gercy Rodrigues Sousa AVEC
  • Lucelia Félix de Miranda AVEC
  • Joanise Domingas Flanofa FIC
  • Rosangela Maria Ferreira de Sousa Faculdade de Cuiabá

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6119

Keywords:

Garbage. Recyclable. Pedagogical.

Abstract

This article aims to analyze the contributions that recyclable waste offers to the development to be used in the area of teaching and learning. Playful and practical experiences, if well used, can become significant strategies that facilitate pedagogical work and contribute to the construction of knowledge. Faced with the new concept of education, the educator is an interlocutor, a mediator of the child's relationship with knowledge, a set of limits, an affective supporter on numerous occasions, an organizer of the physical space and of many activities that arouse the student's interest and that the lead to face challenges that will contribute to the process of building your knowledge. To achieve this end, it is necessary for educators to rethink the content and their pedagogical practice, replacing rigidity, passivity with joy, enthusiasm for learning, the way of seeing, thinking, understanding and reconstructing knowledge.

Author Biographies

Eliana André Santana, FAVENI

Graduada em Pedagogia pela Universidade Norte do Paraná – UNOPAR, Especialista em Psicopedagogia Clínica, Institucional e Educação Especial pelo Grupo Educacional FAVENI. Especialista em Gestão Pública e Gestão de Pessoas pelo Grupo Educacional FAVENI. Graduada 2ª Licenciatura em Geografia pelo Grupo Educacional FAVENI.

Cylly Viviane da Silva, AVEC

Graduada em Pedagogia pela Universidade Luterana do Brasil – ULBRA. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Luciene Gercy Rodrigues Sousa, AVEC

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande. Especialista em Psicopedagogia Institucional pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC

Lucelia Félix de Miranda, AVEC

Graduada em Pedagogia pelo Centro Universitário de Várzea Grande - UNIVAG. Especialista em Educação Infantil e Alfabetização pela Associação Varzeagrandense de Ensino e Cultura – AVEC.

Joanise Domingas Flanofa, FIC

Graduada em Pedagogia pelo Instituto de Educação e Tecnologia – INET. Graduada em Ciências Biológicas pela Universidade de Cuiabá - UNIC. Especialista em Educação Infantil e Séries Iniciais pelas Faculdades Integradas de Cuiabá - FIC.

Rosangela Maria Ferreira de Sousa, Faculdade de Cuiabá

Graduada em Pedagogia pelas Faculdades Integradas Mato-Grossense de Ciências Sociais e Humanas. Especialista em Educação Infantil pela Faculdade de Cuiabá.

Published

2022-07-05

How to Cite

Santana, E. A. ., Silva, C. V. da ., Sousa, L. G. R. ., Miranda, L. F. de ., Flanofa, J. D. ., & Sousa, R. M. F. de . (2022). RECYCLING AS A TEACHING TOOL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(6), 1733–1746. https://doi.org/10.51891/rease.v8i6.6119