LITERACY AND LITERACY: CONTRIBUTIONS TO THE TEACHING OF MATHEMATICS

Authors

  • Astrogilda Silva de Oliveira Faculdade de Educação São Luís
  • Carlos Henrique da Silva Santos Faculdades Impactos Brasil
  • Fabiana Angelo Universidade de Várzea Grande
  • Giselle Carolina de Lima e Silva Faculdade FACITEP
  • Jacques Lenoir Gusmão Moraes Instituto Cuiabano de Educação

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4275

Keywords:

Learning. Psychopedagogical Intervention. Musical education. Song. Teaching Strategy.

Abstract

The teaching of Mathematics has broad challenges in promoting teaching strategies that provide stimuli and interest to students in relation to mathematical knowledge and its applications. In this context, the teaching of Mathematics demands that students have the ability to interpret textual, which allows them to develop reflection and criticality on the text, to identify the necessary mathematical applications. The general objective of this study is to discuss the importance of the literacy process for the development of Mathematics teaching in basic education. This study is characterized as a bibliographic research. The development of this study is relevant to understand the educational process in basic education, from the literacy and literacy process built in the teaching-learning process of the initial grades of elementary school. The importance of the literacy and literacy process in the teaching of mathematics in basic education consists in providing essential bases for working on the critical dimension of mathematical knowledge in the classroom.

Author Biographies

Astrogilda Silva de Oliveira, Faculdade de Educação São Luís

Licenciada em Pedagogia, pela Universidade de Cuiabá, 1998. Pós-graduada em Educação Especial e Inclusiva, pela Faculdade de Educação São Luís, 2020.

Carlos Henrique da Silva Santos, Faculdades Impactos Brasil

Licenciado em Pedagogia, pelas Faculdades Integradas de Várzea Grande, 2019. Especialista em Gestão Escolar, pela Faculdades Impactos Brasil, 2019.  

Fabiana Angelo, Universidade de Várzea Grande

Licenciada em Letras, pela Universidade de Várzea Grande, 2013.

Giselle Carolina de Lima e Silva, Faculdade FACITEP

Licenciada em Pedagogia pela UNOPAR. Especialista em Educação Infantil com ênfase em letramento pela FACITEP. e-mail: gi.lima3@hotmail.com.

Jacques Lenoir Gusmão Moraes, Instituto Cuiabano de Educação

Graduação em licenciatura plena de Educação Física pela Universidade Federal de Mato Grosso. Pós-Graduação, em Educação, motricidade e recreação - ICE - Instituto Cuiabano de Educação. e-mail: jacqueslgusmao@yahoo.com.br

Published

2022-02-28

How to Cite

Oliveira, A. S. de ., Santos, C. H. da S. ., Angelo, F. ., Silva, G. C. de L. e ., & Moraes, J. L. G. . (2022). LITERACY AND LITERACY: CONTRIBUTIONS TO THE TEACHING OF MATHEMATICS. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 8(2), 465–475. https://doi.org/10.51891/rease.v8i2.4275