USING THE PROFIT AND RESULTS SHARING PROGRAM AS A MOTIVATION TOOL

Authors

  • Sérgio Soares de Sena Universidade Católica Dom Bosco - UCDB
  • Ivanir Casagranda Universidade Católica Dom Bosco – UCDB

DOI:

https://doi.org/10.51891/rease.v10i8.3847

Abstract

This paper addresses the issue of organizational benefits management, showing the current reality of Brazilian companies and presenting the benefits program as a tool for improving the organizational environment, acting on employee motivation, enhancing the organizational culture, retaining and attracting new talents and increasing productivity.

Author Biographies

Sérgio Soares de Sena, Universidade Católica Dom Bosco - UCDB

Mestre em Direção e Administração de Empresas pela Universidad de La Empresa de Montevideo – UDE. Pós-graduado em Neuropsicologia pela Universidade Católica Salesiano – UNISAL. Pós-graduado Psicologia Organizacional pela Universidade Católica Dom Bosco – UCDB. Pós-graduado em Gestão de Pessoas pela Universidade Católica Dom Bosco – UCDB. Graduado em Psicologia pelo Centro Universitário de Barra Mansa – RJ. 

Ivanir Casagranda, Universidade Católica Dom Bosco – UCDB

Orientador. Mestre em Desenvolvimento Local pela Universidade Católica Dom Bosco – UCDB. Pós-graduado em Gestão em Marketing, Metodologia e Gestão em Educação a Distancia e em Gestão Pública pela UFMS. Graduado em Administração pela Faculdades Unidas Católicas de MT – FUCMT.

Published

2024-08-23

How to Cite

Sena, S. S. de, & Casagranda, I. (2024). USING THE PROFIT AND RESULTS SHARING PROGRAM AS A MOTIVATION TOOL. Revista Ibero-Americana De Humanidades, Ciências E Educação, 10(8), 3051–3062. https://doi.org/10.51891/rease.v10i8.3847